Klokslag 8:30 uur, liefst 5 tot 10 minuten eerder.
Zodat je op tijd achter je bureau zit met een computer die al kans heeft gehad om op te starten.
Met een warm bakkie slootwater uit het welbekende DE automaat. 🤢
Duidelijke targets.
Duidelijk aantal koude belletjes naar potentiële klanten (die er niet op zitten te wachten).
Duidelijk aantal gesproken en aangenomen kandidaten.
Of toch weer niet, omdat het vanuit het hoofdkantoor toch weer anders moest.
Bonussen verdienen, omdat jij je targets hebt overstegen ten opzichte van je collega(‘s)
Ik werkte en leefde voor mijn gevoel als een (geprogrammeerde) robot.
Een routine van toen 7,5 jaar.
Iets waar ik mij niks meer bij voor kan stellen.
Dat ik dit voor mijzelf geaccepteerd heb.
Laat ik vooropstellen dat ik ben gesteld op écht goede koffie.
Duidelijkheid is fijn, wel met vrijheid om doelen te behalen op een manier die bij iemand past.
Die motiveert, stimuleert en je laat groeien.
Collega’s niet meer zien als concurrenten om die bonus te halen, maar als collega’s waarvan je kan leren en gebruik te maken van elkaars talenten.
Dit is de autonomie die ik mezelf heb gegeven.
Gegund.
Want ook daar zit een ‘dingetje’.
Ontvangen en accepteren dat het goed is om je eigen weg te volgen.
Past je ochtendroutine bij jou?
Ga eens na hoe je ochtendroutine er nu uitziet.
In plaats van strak vast te houden aan een vast schema, geef jezelf wat ruimte om rustig op te starten.
Geniet van een kop koffie die écht lekker is, misschien zelfs vanuit een lokale koffiezaak in plaats van de bedrijfsautomaat.
Neem de tijd om jezelf voor te bereiden op de dag op een manier die jou energie geeft en motiveert.
Focus op kwaliteit in plaats van kwantiteit
Verleg de focus van het behalen van targets naar het leveren van kwalitatief goede matches of het ophalen van die authentieke verhalen uit de organisatie voor je employer brand.
In plaats van jezelf te dwingen om een bepaald aantal koude belletjes te doen, richt je je op het opbouwen van waardevolle relaties met potentiële klanten en kandidaten.
In plaats van af te gaan op de aannames van jezelf over de wensen en drijfveren van de medewerkers, ga je naar ze toe om te vragen wat deze zijn.
Kwaliteit boven kwantiteit zal uiteindelijk leiden tot meer duurzame resultaten en voldoening.
Ga voor autonomie
Geef jezelf als introverte en slimme recruiter toestemming om jouw eigen weg te volgen en jouw werk op jouw eigen manier te doen.
Autonomie is voor jou juist heel belangrijk voor het ervaren van voldoening en groei in jouw werk en leven als recruiter of specialist in (arbeids)marketing.
Zoek naar manieren om meer controle te krijgen over jouw dagelijkse taken en beslissingen, zodat jij jouw talenten optimaal kunt benutten en jezelf kunt blijven ontwikkelen.
Zorg voor een fijne werkomgeving
Zie je collega’s in recruitment niet langer als concurrenten, maar als waardevolle vakgenoten van wie je leert en met wie je kunt samenwerken.
Creëer een cultuur van samenwerking en ondersteuning waarin iedereen wordt aangemoedigd om zijn of haar unieke talenten te delen en te benutten.
Dit gaat niet alleen bijdragen aan een positievere werkomgeving, maar ook aan het bereiken van gezamenlijke doelen.
Acceptatie en verandering
Stel jezelf open voor verandering en durf jouw eigen weg te volgen.
Zelfs als dat betekent dat je uit jouw comfortzone moet stappen.
Accepteer dat groei en ontwikkeling gepaard gaan met verandering en dat het goed is om af en toe nieuwe uitdagingen aan te gaan.
Laat je niet langer leiden door een gevoel van verplichting of routine.
Ga naar een manier van werken die echt bij jou past en jou motiveert om te groeien en te bloeien.